Perioada de așteptare care precede Duminica Paștelui este mereu încărcată de energii puternice, care aduc în atenția noastră, conștientă sau inconștientă, dimensiunea sacră a lumii în care trăim. Acest condens care apare la contactul dintre sacru și profan în aceste momente ilustrează, de fapt, densitatea simbolică a misterului care ne fascinează în fiecare an: misterul vieții de apoi, în cheia creștină a învierii.
În acest context, un moment evocator este cel în care Iisus Hristos se află pe cruce, iar la picioarele sale, Fecioara Maria stă martoră a acestui moment îngrozitor. În arta Danielei Grapă, tabloul Sărutul 2 portretizează scena într-o notă sensibilă, în tonurile de roz specifice artei sale. Asemenei unei oglindiri, sărutul picioarelor lui Iisus de către Fecioara Maria vine să anuleze sărutul trădării lui Iuda, care a semnalat prin gestul său prezența lui Iisus în mulțime, fapt ce a dus la arestarea sa și, implicit, la sfârșitul lui tragic. Totodată, tabloul, prin trunchierea cadrului astfel încât din corpul lui Iisus sunt vizibile doar tălpile însângerate, pune accentul mult mai mult pe prezența Fecioarei, care nu este descrisă prin semnalmentele uzuale, fapt ce simplifică și aduce sacralitatea momentului într-un cadru de referință mai accesibil „mirenilor”.